Gaming Corps agerar underleverantör åt AAA-studio

Spelutvecklaren Gaming Corps (Nasdaq: GCOR) har skrivit avtal om att agera underleverantör åt en större amerikansk AAA-studio

Avtalet innebär i korthet att Gaming Corps amerikanska spelstudio i Austin, Texas, kommer att utveckla specifika delar av en ny speltitel åt en välkänd amerikansk AAA-studio.

Det tidsbegränsade uppdraget, som är av work for hire-karaktär, är förknippat med omfattande sekretess och Gaming Corps kan därför inte gå ut med några ytterligare detaljer annat än att avtalet kan förlängas löpande. En av anledningarna till det flexibla upplägget är att det gör det möjligt för Gaming Corps att snabbt ställa om fokus i verksamheten om pågående förhandlingar om betydligt större work for hire-uppdrag bär frukt i närtid.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt  att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående  kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 maj 2017 kl. 8.15 CET.