Gaming Corps genomför kvittningsemission om ca 2,5 MSEK

Styrelsen för Gaming Corps AB (Nasdaq: GCOR) har, utifrån det bemyndigande som styrelsen erhöll vid årsstämman den 14 juni 2017, beslutat och genomfört en kvittningsemission om 2.475.334 SEK.

De nya aktierna tecknades till en teckningskurs om 0,446754 SEK per aktie, varvid 5.540.705 nya aktier emitteras. Emissionen riktades till Marcus Andersson som kvittat sin fordran mot Gaming Corps i dess helhet. Efter kvittningsemissionen uppgår aktiekapitalet i Gaming Corps till 5.216,018,836 SEK fördelat över 56.958.957 aktier.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt  att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående  kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 31 juli 2017 kl. 14.00 CET.