Gaming Corps och Real Madrid Basket tillkännager partnerskap för att skapa nya Slam Dunk.

Gaming Corps (Nasdaq: GCOR) och Real Madrid Basket tillkännager idag ett partnerskap för att skapa en ny och spännande Slam Dunk Basket spelet baserat på Real Madrid varumärke. Avtalet ger Gaming Corps rätten att använda varumärket medan Real Madrid kommer att marknasföra speletet genom sina sociala mediakanaler, där de för närvarande har 20 miljoner anhängare, mer än någon annan europeisk basketklubb.

Real Madrid är en av världens mest framgångsrika och välkända idrottsföreningar. Klubben började som en ren fotbollsklubb. År 1930 startade klubben ett basketlag som sedan har varit lika framgångsrik som fotbollen. Real Madrid Basket har vunnit den spanska ligan 32 gånger och Euroleague, baskets motsvarighet till Champions League, 9 gånger.

Real Madrids anhängare i sociala medier uppskattas till 20 miljoner, vilket är det i särklass högsta antalet bland basketklubbar i Europa.

En viktig framgångsfaktor och basen för avtalet har varit Gaming Corps framgångsrika serie av Slam Dunk basketball, som hittils har långt med över 7 miljoner nedladdningar. Det framtida spelet som utvecklas av Red Fly Studios i Austin, TX, med arbetsnamnet Real Madrid Slam Dunk, kommer att utvecklas för de mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google).

- Överenskommelsen, som har förhandlats fram under flera månader, är den första i sitt slag för Gaming Corps. Vi är glada och stolta över att ingå ett samarbete med ett av idrottsvärldens ledande och mest kända varumärken, säger Gaming Corps vd, Magnus Kolaas. Vår ambition är att etablera vårt varumärke Slam Dunk Basket på den globala marknaden. Vi har redan sju miljoner nedladdningar som demonstrerar Slam Dunks Basket popularitet och potential, fortsätter han.

Om bolaget: Gaming Corps AB utvecklar datorspel (gaming och kasino) baserade på egna IP:n och välkända internationella varumärken. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 Augusti 2016 kl. 15:00 CET.