Gaming Corps tecknar mångmiljonavtal med amerikanska PDP

Spelföretaget Gaming Corps kommer att agera underleverantör till amerikanska PDP. Ordervärdet uppgår till 2,69 MUSD (ca 21,4 MSEK).

Gaming Corps (Nasdaq: GCOR) och PDP fördjupar sitt samarbete genom en ny affär där Gaming Corps kommer att producera ett spel baserat på den prototyp bolaget tidigare tagit fram baserat på PDP:s ännu ej släppta hårdvara. Ordervärdet på uppdraget uppgår till 2,69 miljoner dollar.

PDP är världens största leverantör av tredjeparts-hårdvara och jobbar idag med varumärken som Rockband och Infineon. Det nya projektet bygger på Gaming Corps spelidé där PDPs nya hårdvara. Den nya hårdvaran kommer att lanseras under 2018.

- Vi ser det som en enorm kvalitetsstämpel att PDP valt att ge oss förtroendet att ansvara för deras nya spelprojekt. Den prototyp vi tidigare i år utvecklade åt dem gjordes i konkurrens med fyra andra studios som fått samma chans, och Gaming Corps gick segrande ur den matchen. Det gör naturligtvis att vi känner oss oerhört stolta, säger Gaming Corps VD Magnus Kolaas i en kommentar.

Det aktuella spelet beräknas ta 12 månader att färdigställa.

Om PDP (Performance Designed Products):

PDP (Performance Design Products) är världsledande tillverkare av tillbehör till dator- och tv-spel. Bolaget designar och utvecklar produkter som hjälper spelare att engagera sig djupare och interagera med sin favoritunderhållning.

För mer information om bolaget, vänligen besök www.pdp.com

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 september 2017 kl. 08.30 CET.