• Gaming Corps/

Valberedningen i Gaming Corps har beslutat föreslå bolagsstämman 2016-10-17 följande beträffande styrelsens sammansättning.

Valberedningen i Gaming Corps bestående av de största ägarregistrerade aktieägarna har beslutat föreslå bolagsstämman 2016-10-17 följande beträffande styrelsens sammansättning.

Valberedningen föreslår att styrelsen ska bestå av 5 personer:

• Claes Tellman – Ordförande, omval
  • Jonas Forsman – Vice Ordförande, omval
  • Göran Lundsten – Ordianrie Ledamot, nyval
  • Nicklas Dunham – Ordinarie Ledamot, omval
  • Magnus Kolaas – Ordinaie Ledamot, omval

Göran Lundsten – som föreslås som nyval är till vardags partner på Hellström Advokatbyrå. I och med förvärvet av Red Fly ser valberedningen det som viktigt att stärka upp den juridiska kompetensen i styrelsen. Görans specialitet är svensk och internationell affärsjuridik, med en inrikting på corporate finance och företagsförvärv.

Valberedningen i Gaming Corps bestående av:

• Nicklas Dunham
  • Claes Tellman
  • Per Vasilis
  • Simon Andersson
  • Niosha Baghaei

--

Om bolaget: Gaming Corps AB utvecklar datorspel (gaming och kasino) baserade på egna IP:n och välkända internationella varumärken. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.