Gapwaves förstärker företagsledningen med ny sälj- och marknadschef

Gapwaves har utsett Martin Lundkvist till sälj- och marknadschef att ingå i företagsledningen. Martin har en gedigen erfarenhet från internationell försäljning inom telekomindustrin och kommer närmast från en roll som ansvarig för försäljning av transportnät i Norden och Centraleuropa på Ericsson.

Inför kommersialiseringen av Gapwaves produkter och för att stärka relationerna med potentiella kunder och samarbetspartners har Martin Lundkvist rekryterats som ny sälj- och marknadschef att ingå i Gapwaves företagsledning. Martins tidigare erfarenheter inkluderar ledande roller inom affärsutveckling och försäljning av mikrovågsprodukter och tjänster på Ericsson.

”Under 2018 är vår absoluta målsättning att börja leverera punkt-till-punkt antenner och samtidigt teckna avtal om utveckling av 5G antenner med en eller flera av de stora inom telekomvärlden. För detta ändamål är vi mycket glada att vi lyckats rekrytera en säljchef av Martins kaliber. Hans säljerfarenhet från den internationella telekommarknaden i kombination med kommersiella kunskap runt avtal, affärsmodeller och prissättning kommer tillföra stor nytta i de samtal och diskussioner vi för med potentiella kunder”, säger Lars-Inge Sjöqvist, VD Gapwaves.

Göteborg den 9 januari 2018

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta VD Lars-Inge Sjöqvist

Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.