• Gapwaves AB/

Gapwaves medverkar på Redeye’s evenemang om nästa generations trådlösa kommunikation den 27 september

Gapwaves medverkar på Redeye’s evenemang om nästa generations trådlösa kommunikation med fokus på hur trådlösa uppkopplingar kan erbjuda alternativ till fiberuppkopplingar i framtiden. Vid evenemanget, där representanter för systemleverantörer och industriexperter medverkar, kommer Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist presentera bolaget och därefter medverka i en paneldiskussion.

I takt med att datamängden i mobila nätverk ökar ställs nya krav på hastigheter och bandbredd som kan erbjudas i de mobila nätverken. De ökande kraven skapar möjligheter för nya teknologier som kan kombinera höga prestanda med kostnadseffektivitet. Gapwaves presenterade nyligen en aktiv 5G-antenn för 28 GHz baserad på gapvågledarteknologin som med mycket goda mätresultat visar på möjligheterna för fiberprestanda i framtida 5G och FWA nätverk. Vid evenemanget kommer representanter från olika delar av industrin att delta och presentera bolag, teknologier och affärsmöjligheter. Evenemanget avslutas med en paneldiskussion.

Arrangemanget kommer att hållas torsdag 27 september kl 10:00 och riktar sig främst till institutionella investerare och press men kommer också att sändas live via Redeye’s hemsida. För anmälan samt för att se sändningen se www.redeye.se

För ytterligare information om Gapwaves AB se www.gapwaves.com eller kontakta:

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.