Flaggningsmeddelande 6 september 2017

Report this content

Gårdaverken AB, 556091-6099, har i dag förvärvat samtliga 1 250 000 A-aktier i Christian Berner Tech Trade AB från Christian Berner Invest AB, som är ett familjeägt holdingbolag med Joachim Berner som majoritetsägare och tillika huvudägare i Christian Berner Tech Trade AB. Aktierna motsvarar 6,7 procent av kapitalet och 41,7 procent av rösterna i Christian Berner Tech Trade AB. Christian Berner Tech Trade är noterat på Nasdaqs small cap-lista.

Christian Berner Invest AB har, vid en extra bolagsstämma i dag, även fattat ett inriktningsbeslut om att upplösa det gemensamma holdingbolagsägandet avseende aktier i Christian Berner Tech Trade AB. Inriktningsbeslutet innebär att vid holdingbolagets årsstämma våren 2018 dela ut holdingbolagets samtliga B-aktier i Christian Berner Tech Trade AB pro rata till holdingbolagets aktieägare.

Samtidigt har Gårdaverken ingått bindande avtal om förvärv av ytterligare 1 027 195 stycken B-aktier, vilka kommer att tillträdas under våren 2018. Dessa aktier representerar 5,5 procent av totala antalet aktier och 3,4 procent av rösterna i Christian Berner Tech Trade AB. Gårdaverken ägde tidigare inga aktier i Christian Berner Tech Trade AB.

Gårdaverken AB ägs till 100 procent av Joachim Berner, styrelseordförande i Christian Berner Tech Trade AB och sedan tidigare huvudägare i Christian Berner Tech Trade via Christian Berner Invest AB.

I och med ovanstående transaktioner kommer Joachim Berner, via Gårdaverken, att fortsatt vara huvudägare i Christian Berner Tech Trade. Gårdaverkens kapitalandel kommer uppgå till 23,7 procent och röstandel 52,3 procent.

Erneholm Haskel har varit finansiell rådgivare och Nord Advokater juridisk rådgivare avseende transaktionerna.

För frågor kontakta Joachim Berner på telefonnummer 0706 201150

Taggar: