GARO Elflex AB expanderar och flyttar verksamheten till Värnamo

GARO Elflex AB som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter inom produktområde Tillfällig el kommer att flytta från existerande lokaler i Gnosjö till en ny anläggning i Värnamo. Anläggningen om 3,500 kvadratmeter produktion, lager och kontor ligger i det populära västra industriområdet med närhet till riks- och europaväg. Flytten beräknas vara klar i mars 2017.

Magnus Scott, VD i GARO Elflex AB kommenterar: “Vi är glada över att kunna flytta till nya lokaler med större produktionsyta. Värnamo är en expansiv ort och ligger mycket bra till ur logistiksynpunkt”.

Stefan Jonsson, VD och koncernchef: 070-588 66 73

GARO är ett företag, som under eget varumärke, utvecklar och tillverkar innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. Verksamhet bedrivs i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen och koncernen är organiserad i två affärsområden GARO Sverige, och GARO Övriga marknader. GARO har ett brett sortiment och är marknadsledande inom ett flertal produktområden. Koncernen omsätter cirka MSEK 600 och har cirka 260 anställda. Huvudkontoret finns i Gnosjö.