GE Capital Real Estate hyr ut i Stockholm till Lohtumgruppen

11  december 2012 – GE Capital Real Estate har hyrt ut cirka 1 200 kvadratmeter i fastigheten Timpenningen 1 i Stockholm till Lohtumgruppen AB.

Fastighetsförvaltningsföretaget Lohtumgruppen har tecknat ett 5-årigt avtal och flyttade in den 1 december 2012. Lokalen som företaget hyr består av lager och kontor.

-          Lohtumgruppen var i behov av både större kontor och lager och Västberga är ett strategiskt bra område för vår verksamhet, säger Hans Thol vd för Lohtumgruppen.

-          Vi är glada över att vi har kunnat möta Lothumgruppens behov av större lokaler i Västberga och vi hälsar dem varmt välkomna till fastigheten och som kund hos oss, säger Johan Tengelin (f.d. Wästlund), vd för GE Capital Real Estate i Norden.

Fastigheten Timpenningen 1 ligger i Västberga och har en total uthyrningsbar yta på cirka 12 400 kvadratmeter. I och med uthyrningen till Lohtumgruppen har fastigheten en uthyrningsgrad på 98 procent.

Sarah Östberg, presskontakt för GE Capital Real Estate - Norden