Genesis IT tecknar avtal med Max Garden/QC Trädgårdsexperten

Genesis IT och Max Garden har tecknat ramavtal avseende affärssystemet iFenix. Avtalet sträcker sig över 5 år och beräknas vara värt ca 30 miljoner kronor. Max Garden är inköps- & marknadsbolag för Sveriges största fackhandel inom skog och trädgård, QC Trädgårdsexperten. Avtalet är ett resultat av ett intensivt och pågående marknadsarbete som syftar till att göra iFenix tillgängligt för en bredare marknad.

– Det känns riktigt roligt och spännande att få leverera iFenix till en ny kund. Vi har tidigare sagt att vi sett stor potential i vår produkt oavsett kundernas inriktning på verksamhet. I och med avtalet med Max Garden har vi kommit en bit på vägen och fått ett kvitto på det, säger Tommy Flink, VD för Genesis IT AB.

– Som en frivillig fackhandelskedja står vi inför en rad utmaningar där organisation och teknik måste fungera optimalt. Vi har naturligtvis sett det lyckade arbete med affärsstöd som Genesis IT gjort hos tidigare kunder med liknande utmaningar som våra egna. Inom kedjan finns stora förhoppningar om vad iFenix kan göra för vår verksamhet, säger Karolina Juthage Hall, VD för Max Garden/QC Trädgårdsexperten.

Om Genesis IT AB
Genesis IT erbjuder kostnadseffektiv IT i form av affärs- och verksamhetssystem, molntjänster samt IT-driftslösningar. Bolagets mest attraktiva tjänst i dess produktportfölj är iFenix, en egenutvecklad och molnbaserad affärsystemslösning med komplett IT-stöd för dess användare. Bolaget är publikt & noterat på Aktietorget där dess aktie handlas under kortnamnet GENE. Genesis IT grundades 1998 och har ett 30-tal anställda i Stockholm och Luleå.

Om Max Garden AB
Max Garden AB är inköps- och marknadsbolag för Sveriges största fackhandel inom skog och trädgård, QC Trädgårdsexperten. Kedjans delägare omsätter tillsammans 500 miljoner kronor/år och har butiker från Arlöv i söder till Kiruna i norr.

För mer information, vänligen kontakta:
Tommy Flink, Genesis IT AB
E-post: info@genesis.se