Redeye - Genovis är på rätt väg

Tillväxten visar tecken på att accelerera igen och omsättningen steg under kvartalet till 2,9 (2,0) miljoner kronor, vilket var över vår förväntan. Resultatet belastas av ökade juridiska kostnader och sjönk till -5,0 (3,9) miljoner kronor. Vi bedömer att kostnader relaterade till juridiska ombud minskar redan under innevarande kvartal samtidigt som omsättningen fortsätter att öka, vilket väntas leda till en påtagligt förbättrad lönsamhet.  Vi har uppdaterat våra prognoser efter rapporten för första kvartalet. Förändrade prognoser ger ett visst positivt utslag på vår värdering och vi har höjt vårt motiverade värde. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://korta.nu/tg6

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.

Om oss

Genovis affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra innovativa tekniker som underlättar och möjliggör utveckling av nya behandlingsmetoder och diagnostik till kunder inom läkemedelsindustri och medicinteknik. Koncernen består av Genovis AB och dotterbolaget GeccoDots AB. Genovis utvecklar och säljer unika enzym (proteinportföljen) i innovativa produktformat som underlättar utveckling och kvalitetskontroll av biologiska läkemedel. GeccoDots utnyttjar nanoteknik för att tillverka en ny typ av kontrastmedel som används inom medicinsk avbildning. Genovis aktie är listad på Nasdaq OMX First North.