Högre passagerartrafik i juni för Germanwings

I juni 2010 flög Germanwings totalt 738 265 passagerare, jämfört med 662 103 samma månad för ett år sedan. Det är en markant ökning med 11,5 procent. Bolaget fyllde samtidigt sina platser med passagerare till 74,6 procent. Ett av skälen till framgångssiffrorna är att det tyska lågprisbolaget har fortsatt att vidareutveckla sin verksamhet och utökat antalet flyglinjer, destinationer och egna flygnav i Tyskland i år. Germanwings har därmed kunnat erbjuda en ännu bättre service och täckning i Europa till sina resenärer. Idag kan man resa till 75 destinationer i Europa med Germanwings.
Passagerarna har i synnerhet välkomnat den utökade servicen från bolagets flygnav i Stuttgart, men en större utbyggnad av linjer och flygplats har även skett i Köln/Bonn, som har flyg direkt till Stockholm, nya linjer har tillkommit från Berlin, som också har direktflyg till Stockholm, och en ny flyghub har tillkommit i Hannover. I Stuttgart stärkte Germanwings sin marknadsandel som lågprisflygbolag till 23,1 procent genom att ta över Air Berlins Cityflyg för TuiFly.
Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733. För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Informationsansvarig Germanwings Sverige på tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se

Om oss