Getinge senarelägger Kapitalmarknadsdagen planerad till den 27 maj

Report this content

Getinge har beslutat att senarelägga Kapitalmarknadsdagen som skulle ägt rum tisdagen den 27 maj. Beslutet har tagits mot bakgrund av information som Getinge nyligen tagit del av inom ramen för den dialog som Getinge har med FDA (Food & Drug Administration).

Getinge avser att hålla Kapitalmarknadsdagen vid en framtida tidpunkt när större klarhet råder om utkomsten av pågående diskussioner med FDA samt eventuella finansiella konsekvenser. I samband med Kapitalmarknadsdagen avser Getinge också att ge en uppdatering av de aktiviteter som görs för att stärka kvalitetsledningssystemet inom Medical Systems.

Getinge ber om ursäkt för kort varsel till de som hade planerat att delta på tisdagens Kapitalmarknadsdag.

Som tidigare meddelats är Medical Systems i dialog med FDA för att säkerställa att de åtgärder som genomförs för att stärka kvalitetsledningssystemet uppfyller FDA’s krav. Åtgärderna är ett resultat av synpunkter som lämnats vid ett flertal inspektioner genomförda av FDA under förra året. Förbättringarna inom Medical System är på god väg och förväntas vara avslutade under andra hälften av 2015. Som tidigare informerats beräknas kostnaderna för åtgärderna uppgå till cirka 800 Mkr, vilket belastade koncernens resultat i första kvartalet 2014.

Denna information kommer att följas upp med ett konferenssamtal kl. 10.00 CET imorgon, som leds av Johan Malmquist, CEO Getinge Group och Ulf Grunander, CFO Getinge Group.

Konferenssamtal

Telefonnummer för att delta i konferensen:

Sverige: +46(0)8 5853 6965
UK: +44(0)20 3427 1914
USA: +1646 254 3361
Kod: 6903282

Agenda:

09.45 Ring konferensnummer
10.00 Introduktion
10.10 Q&A
11.00 Avslutning

En inspelad version av konferensen är tillgänglig under 5 arbetsdagar på följande nummer:

Sverige: +46 (0)8 5051 3897
UK: +44 (0)20 3427 0598
US: +1 347 366 9565
Kod: 6903282

Getinge Group är ett globalt ledande medicinteknikföretag verksamt inom kirurgi, intensivvård, infektionsbekämpning, vårdergonomi och sårvård. Koncernen är uppdelad i tre affärsområden: Medical Systems, Extended Care och Infection Control och verkar under varumärkena ArjoHuntleigh, Getinge och Maquet.

Taggar: