Getinge offentliggör styrelsens förslag till beslut på Årsstämman 2016 om inrättande av långsiktigt incitamentsprogram samt fastställt prestationsmål

Getinge offentliggör idag styrelsens fullständiga förslag till beslut på Årsstämman 2016 om inrättande av ett långsiktigt incitamentsprogram (LTIP 2016). Förslaget innebär en förändring av tidigare föreslagna prestationsmål. Förändringen innebär att prestationsmålet för tilldelning av aktier i programmet ska baseras endast på ackumulerad EPS* under prestationsperioden för samtliga deltagare.

Styrelsen har samtidigt beslutat att prestationsmålet för ackumulerad EPS* under prestationsperioden, som omfattar verksamhetsåren 2016-2018, ska uppgå till 33 SEK och att miniminivån för tilldelning ska vara att prestationsmålet uppnås till minst 90 % och att nivån för maximal tilldelning ska vara att prestationsmålet överskrids med 10 % eller mer.

Prestationsmålet är en målsättning inom ramen för incitamentsprogrammet och innebär inget uttryck för en prognos eller ett framåtblickande uttalande.

Styrelsens fullständiga förslag till beslut finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.getingegroup.com, samt kommer att skickas till de aktieägare som begär det.

*EPS = Resultat per Aktie. Resultat per aktie, före utspädning, beräknas genom att dividera årets nettovinst hänförligt till moderföretagets aktieägare med det vägda genomsnittliga antalet utestående aktier under perioden.

För ytterligare information:

Ulf Grunander
Senior Advisor & former CFO, Getinge Group
Telefon: 010-335 5580

Kornelia Rasmussen
Executive Vice President, Communications & Brand Mgmt, Getinge Group
Telefon: 010-335 5810

Getingekoncernen är en ledande global leverantör av innovativa lösningar för ope­rationssalar, intensivvårdsenheter, sjukhusavdelningar, sterilcentraler, äldrevård och företag och institutioner verksamma inom Life Science-området. Getinges unika kun­derbjudande speglar sjukhusens organisation och värdekedja och finns där innan, under och efter patientens sjukhusvistelse. Baserat på lång erfarenhet och i nära samarbete med hälso- och sjukvården utvecklas innovativa lösningar som förbättrar livet för människor, idag och i framtiden.