Snart presenteras Årets Julklapp för barn

Report this content

Snart kommer appen Gimi att kunna avslöja Årets Julklapp för Barn. Gimi har gjort en statistisk undersökning bland sina 400 000 användare, som visar vad barnen har på sina önskelistor inför julen 2017.

Gimi är en app där barn och föräldrar tillsammans kan hantera barnens vecko- eller månadspengar. I appen kan barn sätta upp sina egna sparmål samt skriva önskelistor, och det är dessa som ligger till grund för undersökningen som har ett urval på över 400 000 nordiska användare.

Årets Julklapp för Barn tas fram utifrån följande kriterier:

• Produkten har ökat mest av alla sparmål i appen Gimi under 2017
  • Produkten är bland de tio vanligaste sparmålen i appen Gimi för 2017

Årets Julklapp för Barn presenteras tillsammans med Barnens Julönskningar som visar:

• Barnens fem vanligaste önskningar inför jul
  • Barnens tio mest önskade spel inför jul
  • 5-8 åringarnas vanligaste julönskningar
  • 9-12 åringarnas vanligaste julönskningar
  • 13-16 åringarnas vanligaste julönskningar

Pressrelease av Årets Julklapp för Barn och barnens julönskningar 2017 skickas ut torsdagen den 16 november. Vänligen kontakta oss för att få tillgång till pressutskicket eller förhandsmaterial för pressläggning.

För mer information, vänligen kontakta:

Philip Haglund
VD Gimi AB
Mail: philip.haglund@gimitheapp.com
Martina Gramenius
PR-chef Gimi AB
Mail: martina@gimitheapp.com

Gimi AB är ett svenskt bolag som arbetar för att samhället bättre ska kunna hjälpa barn att hantera pengar på ett sunt och ansvarsfullt sätt. Företaget har utvecklat en app som ger både föräldrar och barn verktyg för att främja en trygg, lärorik och rolig privatekonomi. Appen har över 420 000 användare och finns för närvarande etablerad i hela Norden.