Expertkedjan säljer telefoni från Glocalnet

Glocalnet lanserar ny profil och ny partner: Expertkedjan säljer telefoni från Glocalnet Glocalnet har skrivit samarbetsavtal med Expertkedjan som har ca 225 butiker spridda i hela riket. Telekom har blivit en av Expertkedjans viktigaste områden och vi är glada över att nu kunna erbjuda våra kunder en mycket attraktiv fast telefonitjänst. Glocalnet är en uppstickare på telemarknaden som, förutom låga priser, utmärkt sig för god service, en fokuserad strategi och en betryggande finansiell ställning. Vi tror att Glocalnet kommer att nå sitt mål att bli Sveriges tredje största aktör på privattelefonimarknaden under året och är glada att få bidra till förverkligandet med vår distribution, säger Olle Näsling, affärsområdeschef på Expert. Detta är ett samarbete som ligger helt i linje med vår partnerstrategi. Expert har ett starkt varumärke med hög trovärdighet, samt ett brett försäljningsnät. Idag säljs nästan 20 procent av landets mobilabonnemang via Expert. Vi hoppas att vi tillsammans nu skall kunna göra även fasttelefoni till en storsäljare, säger Glocalnets VD Stefan Krook. Det nya samarbete är en del av en omfattande marknadssatsning som presenterades under ett informationsmöte på OM Stockholmsbörsen. Mötet hölls under onsdagskvällen efter att den inofficiella handeln i Glocalnets aktie inletts på OM Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden under dagen. Den nytillträdda marknadschefen Mattias Libell, tidigare marknadschef på Ericsson med ansvar för mobiltelefondelen i Norden, Centraleuropa, Mellanöstern och Afrika, presenterade Glocalnets nya logotyp och profil inför en riksomfattande kampanj. Med vår nya profil, som bättre förmedlar vår önskade position; en operatör på konsumentens sida, lanserar vi vår största kampanj i bolagets historia. Kampanjen omfattar TV, kvällspress, DM och TM. Målsättningen är att höja varumärkeskännedomen och etablera Glocalnets unika prisfördel och givetvis direkt attrahera många nya kunder, säger Mattias Libell. Vid informationsmötet redogjorde även Glocalnets ekonomidirektör och vice VD Mikael Hedlöf för kundtillströmningen. - Vi har nu cirka 70 000 kunder. Vår trafikvolym motsvarar idag 15 miljoner trafikminuter per månad. Med den snabba utvecklingen som sker på kommunikationsmarknaden är det svårt att prognostisera antalet kunder, men vår ambition är att nå minst 130,000 kunder under året, dvs mer än en fördubbling jämfört med början av året, säger Mikael Hedlöf. Glocalnet utvecklar och producerar kommunikationstjänster som säljs direkt till slutkund eller tillsammans med marknadspartners. Glocalnet avser att under året bli Sveriges tredje största aktör inom fast privattelefoni. Bolagets vision är att bli en ledande operatör av Internetbaserade tjänster i norra Europa. Bolaget har strategiska samarbeten med bolag som Cisco Systems, Portal Software och Bredbandsbolaget. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Glocalnetaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens inofficiella lista Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00140/bit0002.pdf