Glocalnet erbjuder IP-telefoni i Spanien

Glocalnet erbjuder IP-telefoni i Spanien Glocalnet kan idag meddela att företaget samarbetar med en Internet operatör i Spanien. Glocalnets telefonitjänster planeras att lanseras på den spanska marknaden i och med avregleringen den 1 december 1998. För närvarande förbereds kommersiella testprojekt på den spanska marknaden. "Internet operatörs marknaden i Spanien består av ett stort antal företag som utnyttjar Telefonicas nätverk för att kunna erbjuda sina tjänster. Den partner vi har valt att samarbeta med är en av de få Internet operatörer som har ett eget nätverk, vilket underlättar uppbyggnaden av ett högkvalitativt IP- telfoninätverk. Vi förväntar oss också att många nya spelare går in på den spanska marknaden i och med avregleringen. Vi känner dock att vi i och med detta samarbete har försäkrat oss om en stark position."säger Stefan Krook, VD på Glocalnet. Glocalnet är ett nästa generationens telekomföretag som på ett innovativt sätt kombinerar telekom-och datanätverksteknologi för att producera mer flexibla och kostnadseffektiva tjänster. För närvarande håller företaget på att bygga upp ett europeiskt nätverk för Voice-over-IP tjänster. Glocalnets kunder är Internet operatörer, systemintegratörer, teleoperatörer och andra organisationer som avser att erbjuda sina kunder IP-telefoni. Glocalnet är initiativtagare till en Voice-over-IP allians som täcker fyra kontinenter. Glocalnet har sitt huvudkontor i Stockholm. Företagets aktie är noterad på Aragon Fondkommissions Reutersida. För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan Krook Verkställande Direktör Hanna Bergholm Informations ansvarig Glocalnet AB Tel: 08 - 566 34 100 Fax: 08 - 566 34 141 E-mail: info@glocalnet.com