Röda Korset och Glocalnet inleder samarbete

Röda Korset och Glocalnet inleder samarbete En hjälpande hand via teletjänster Röda Korset och Glocalnet har idag undertecknat ett avtal om ett långsiktigt samarbete. Ambitionen är att genom gemensamma ansträngningar generera bidrag till Röda Korset och kunder till Glocalnet. "Vi vill gärna göra det lätt för alla att stödja Röda Korset. Genom vårt samarbete med Glocalnet hoppas vi kunna samla in betydande belopp till att förhindra och lindra mänskligt lidande runt om i världen och samtidigt spara pengar för givaren", sade Patrik Haggren på Röda Korset. "Alla vill väl i dessa tider stödja Röda Korset och nu kan man genom att anmäla sig som kund hos Glocalnet göra detta och samtidigt själv tjäna pengar då vi ger ett bidrag per kund till Röda Korset", sade Stefan Krook, VD på Glocalnet. "Få samarbeten gör mig gladare än detta - Röda Korset, kunden och Glocalnet blir alla vinnare", kommenterade Krook vidare. Samarbetet innebär att Röda Korset får löpande ersättning per kund som genereras via samarbetet. Kunderna kommer att ringa till Glocalnets vanliga, lägre priser och helt utan samtalsavgifter mellan varandra. Glocalnet utvecklar och marknadsför telekomtjänster fast och mobil telefoni samt Internet för privatmarknaden. Företaget är den enda leverantören i Sverige som kan erbjuda dessa tjänster med integrerad faktura, kundservice och självbetjäningsportal. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden. Glocalnet Service Provider Sveriges tredje största operatör inom privat fasttelefoni erbjuder telekomtjänster direkt till konsument under Glocalnets varumärke. Glocalnet Service Operator erbjuder färdiga telekomdriftslösningar till andra företag - s.k. virtuella operatörer - som vill lansera ett integrerat telekomerbjudande under eget varumärke. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Glocalnetaktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen. Röda Korset är världens största och äldsta humanitära organisation. Röda Korset finns i så gott som hela världen. Organisationens syfte är att förhindra och lindra mänskligt lidande var det än uppstår och vem det än drabbar. Denna tanke är vägledande i allt rödakorsarbete. I Röda Korset möter vi människor som har förlorat sitt hem efter en naturkatastrof, som saknar mat för att torkan tog hela skörden, som drabbats av att familjen splittrats när man tvingades fly från sitt land eller som stympats av en personmina. Men det kan också handla om att man är ensam, att man råkat ut för en bilolycka och behöver första hjälpen eller att man som invandrare upplever främlingsfientlighet och isolering. För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan Krook, VD Patrik Haggren Glocalnet AB Röda Korset Box 6896 Box 17563 Västmannagatan 44 A Hornsgatan 54 113 86 Stockholm 118 91 Stockholm Tel: 08 - 566 34 100 Tel: 08-452 46 00 Fax: 08 - 566 34 141 Fax: 08-452 47 91 Hemsida: www.glocalnet.com www.redcross.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01200/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01200/bit0002.pdf