Nytt antal aktier och röster

Glycorex Transplantation AB (publ) har tidigare offentliggjort den emission som bolaget genomförde under oktober och november 2015. Emissionen blev övertecknad – 203 % av erbjudna aktier tecknades. Emissionen innebar att 5 700 810 B-aktier emitterades. Efter emissionen har nu bolaget 66 509 456 aktier varav 3 268 000 A-aktier och 63 241 456 B-aktier. En A-aktie representerar 10 röster och en B-aktie representerar 1 röst. Totalt finns 95 921 456 röster.

Denna information

Glycorex offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 8.30 den 29 januari 2016.

Om Glycorex Transplantation

Glycosorb®-ABO är en av Glycorex Transplantation AB egenutvecklad medicinteknisk produkt som används kliniskt i 4 världsdelar för att underlätta blodgruppsinkompatibla transplantationer, framförallt vid njurtransplantationer från närstående levande givare, men produkten används även vid transplantation av lever, hjärta, lunga och stamceller. Produkten har hittills använts vid fler än 2000 njurtransplantationer och med utmärkta korttids- och långtidsresultat som presenterats i över 40 artiklar i ansedda medicinska tidskrifter. Varje genomförd njurtransplantation har beräknats spara upp till 5 MSEK enbart i sjukvårdskostnader. Förutom i Europa används produkten i exempelvis Indien, Malaysia, Singapore, Kanada och Australien.

Glycorex Transplantation AB har kontor i Lund och Bolagets aktie (NGM: GTAB B) är noterad på NGM Equity på Nordic Growth Market.

Kontakt:

Johan Nilsson, VD, Glycorex Transplantation AB

e-mail: vd@glycorex.ideon.se, telefon: 046-286 52 30

För ytterligare information, vänligen besök: www.ngm.se.