GO MO Group rekryterar Henrik Anderberg från TÜV NORD – fortsätter sin expansionsresa

Report this content

GO MO Group AB, som erbjuder tjänster inom SEO och digital pull-marketing, fortsätter att växa. Henrik Anderberg, som senast kommer från kundsidan som Marketing Manager hos TÜV NORD, går in som Client Success Manager och strateg. Tillsammans med rekryteringar till det nya indiska kontoret i Pune är man ett steg närmare sin expansionsvision. Efter fyra år är man idag 74 medarbetare i bolaget.

Henrik Anderberg kommer att arbeta gentemot bolagets kunder, men också ha ansvar att utveckla det svenska teamet strategiskt.
– Henrik har ett bra entreprenörstänk och är en ”doer”, vilket krävs i ett snabbväxande företag som GO MO Group. Han kommer dessutom med ett värdefullt utifrånperspektiv då han kommer ifrån kundsidan där han själv har köpt våra tjänster. Han är ett viktigt tillskott som kommer hjälpa oss att komma närmare vår vision, vilken är att inom tre år vara Europas främsta pull-marketingbyrå med en omsättning på över 100 miljoner kronor, säger Gabriel Ghavami, CEO på GO MO Group.

GO MO Group grundades 2013 av Gabriel Ghavami och Mats Wikström - idag har bolaget 74 medarbetare och kontor i Göteborg, Stockholm och i Pune, Indien. Nyligen har man expanderat sitt indiska team bland annat genom ett förvärv av företaget ASingh & Company Ltd. med totalt 25 anställda och spetskompetens inom lead-generation. Detta och rekryteringen av Henrik Anderberg går hand i hand med bolagets pågående expansionsresa. Rekryteringar och investeringar görs för att fortsätta kunna leverera hög kvalitet till nuvarande och nya kunder.
– Det känns fantastiskt att vara en del av GO MO. Man har byggt upp en infrastruktur som är helt unik med ett differentierat team och stora visioner. Jag vill vara med och skapa världens bästa företag. Med GO MO Group har vi bra förutsättningar att göra det, säger Henrik Anderberg.

För mer information kontakta:
Gabriel Ghavami, CEO GO MO Group, tfn: +46 (0)702 451 251, e-post: gg@gomogroup.com
Henrik Anderberg, Client Success Manager och strateg, tfn: +46 (0) 766 43 23 73, e-post: ha@gomogroup.com
Bilder för fri publicering kontakta Rebecca Sinnerstedt, +46 (0)57 50 955, e-post: rebecca.sinnerstedt@perspective.se
www.gomogroup.com

GO MO Group är ett av Sveriges snabbast växande företag inom digital marknadsföring -  främst pull-marketing och SEO. Företaget arbetar på en global marknad med kontor i Stockholm, Göteborg och i Pune, Indien, och har totalt 74 anställda. Bolaget fokuserar på att vara en komplett partner som hjälper medelstora och stora företag att ta kloka datadrivna beslut.

Taggar:

Citat

Det känns fantastiskt att vara en del av GO MO. Man har byggt upp en infrastruktur som är helt unik med ett differentierat team och stora visioner. Jag vill vara med och skapa världens bästa företag. Med GO MO Group har vi bra förutsättningar att göra det.
Henrik Anderberg, GO MO Group.