Begäran om extra bolagsstämma i Gold Town Games

Gold Town Games styrelse har mottagit begäran om en extra bolagstämma i bolaget.

Förslagsställarna föreslår att bolaget skall tillsätta tre nya ledarmöter Anna Edelsvärd, David Wallinder och Eric de Basso samt att nuvarande ordförande Magnus Orregård skall bestå.

När Gold Town Games styrelsen kunnat fastställa att förslagsställarna förfogar över tillräckligt många aktier för att kalla till en extra bolagstämma kommer styrelsen att kalla aktieägarna.

Magnus Orregård
Styrelseordförande Gold Town Games

Kort om Gold Town Games
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 23 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2018 sin andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.