Gold Town Games inleder samarbete med spelbolaget Vavel

Gold Town Games AB har ingått ett samarbetsavtal med spelbolaget Vavel Game Studio (”Vavel”) med kontor i USA och Polen. Syftet med samarbetet är i en första fas att förvärva samtliga rättigheter till ett spel utvecklat av ett globalt välrenommerat spelbolag.

Spelstudion Gold Town Games, som befinner sig i soft-launch av egenutvecklade ishockey-managerspelet ”World Hockey Manager”, har ingått ett samarbetsavtal med Vavel med avsikten att kunna skapa intäktsströmmar vid sidan av egenutvecklade manager-spel mot mobila plattformar. Samtliga rättigheter till spelet förväntas vara slutligt förvärvade tillsammans med Vavel i närtid, varpå detaljerna kommer att offentliggöras. Därtill har Gold Town Games erhållit en option om att kunna förvärva upp till 10 % av utestående aktier i Vavel. Gold Town Games förväntas erhålla intäkter från spelet från och med andra kvartalet 2017.

”Vi på Vavel är mycket entusiastiska över samarbetet med Gold Town Games och ser fram emot att tillsammans kunna återlansera en speltitel som jag väl känner till och ser stor potential i”, säger John Balestrieri, VD på Vavel, i en inledande kommentar.

Om Vavel: Vavel is an interactive entertainment software company focused on delivering top quality online and mobile games. Vavel is based in the US with offices in Warsaw, Poland. Vavel’s CEO, John Balestrieri, has over twenty years of technology management, gaming, advertising and entertainment experience. He is a former CTO of Ogilvy, one of the largest and most prestigious advertising agencies in the world. As well as leading technology efforts at Kabam and VP Engineering at Scopely.

Gold Town Games AB Storgatan 53 931 30 Skellefteå
+46(0)73-600 50 47

Denna information är sådan information som Gold Town Games AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 31mars 2017 kl 16.10 CET.