Gold Town Games lanserar World Hockey Manager i Finland

Gold Town Games AB har lanserat World Hockey Manager (”WHM”) på Google Play i Finland. En iOS-version kommer att lanseras inom kort. Den finska releasen är det sista steget i soft-launchen av WHM med syfte att optimera spelupplevelsen och intjäningsförmåga.

”Det är extra spännande att släppa World Hockey Manager i ett hockey- och mobilspelsintresserat land som Finland. Vi ser fram emot de finska spelarnas feedback. När vi nått uppsatta mål och användarna är lönsamma, tar vi nästa steg inför en global lansering”, säger Pär Hultgren, Gold Town Games VD, i en kommentar.

Kort om Gold Town Games AB
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som har fokus på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager, är sedan december i soft-launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games hittas på företagets hemsida www.goldtowngames.com.