GOLD TOWN GAMES RENODLAR BOLAGETS PORTFÖLJ

Styrelsen i Gold Town Games har beslutat att avyttra rättigheterna till spelet Intergalactic War (IGW). Gold Town Games vision är att bli världsledande på mobila sportmanagerspel och den nuvarande styrelsens bedömning är att IGW inte stöttar den visionen. I första hand ges affärspartnern Vavel, spelstudion bakom IGW, möjligheten att köpa tillbaka rättigheterna.

– John Balestrieri, VD för Vavel är införstådd och enig i beslutet och arbetar för att under hösten nå en finansiell lösning som motsvarar Gold Town Games önskemål, säger ordförande Magnus Orregård.

Försäljningen är ett strategiskt beslut för att renodla bolagets verksamhet till produkter som ligger i linje med Gold Town Games vision.

Pär Hultgren  - VD

Gold Town Games AB Storgatan 53 931 30 Skellefteå
+46(0)73-600 50 47

Gold Town Games AB (GTG) är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar helt på sportmanager-spel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), har släppts i Tjecken och Finland. Global lansering sker så snart användardata från Finland visar tillräckligt bra siffror. Målsättningen är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter återanvända designmönster och teknisk plattform till fler managerspel inom andra lag- och arenasporter.