GOLD TOWN GAMES RENODLAR BOLAGETS PORTFÖLJ

Styrelsen i Gold Town Games har beslutat att avyttra rättigheterna till spelet Intergalactic War (IGW). Gold Town Games vision är att bli världsledande på mobila sportmanagerspel och den nuvarande styrelsens bedömning är att IGW inte stöttar den visionen. I första hand ges affärspartnern Vavel, spelstudion bakom IGW, möjligheten att köpa tillbaka rättigheterna.

– John Balestrieri, VD för Vavel är införstådd och enig i beslutet och arbetar för att under hösten nå en finansiell lösning som motsvarar Gold Town Games önskemål, säger ordförande Magnus Orregård.

Försäljningen är ett strategiskt beslut för att renodla bolagets verksamhet till produkter som ligger i linje med Gold Town Games vision.

Pär Hultgren - VD

Gold Town Games AB Storgatan 53 931 30 Skellefteå
+46(0)73-600 50 47

Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 20 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.