Gold Town Games tecknar avtal med Pollen VC

Gold Town Games har tecknat ett avtal med Pollen VC inför sin lansering av mobilspelet World Hockey Manager.

Pollen VC är en ledande leverantör av tillväxtfinansiering inom app- och mobilspelsbranschen. Bolaget erbjuder en finansieringsmodell där utvecklaren får direkt tillgång till intäkter som tjänats in men ännu inte betalats ut av Google och Apple - en process som annars tar upp till 60 dagar. Genom Pollen VC får Gold Town Games, förutom möjligheten att snabbt återinvestera kapital, en partner med spetskompetenser inom hur en kostnadseffektivt införskaffar nya användare. Pollen VC finansieras genom privata och institutionella investerare och har sitt huvudkontor i Helsingfors.

- När World Hockey Manager genererar intäkter kan vi genom samarbetet med Pollen VC avsevärt påskynda inflödet av nya spelare och därmed bolagets tillväxt, säger Gold Town Games VD Pär Hultgren.

Kort om Gold Town Games AB
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som har fokus på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager, är sedan december ute på soft launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games hittas på företagets hemsida www.goldtowngames.com.

Pär Hultgren, VD
+46(0)73-600 50 47