Gold Town Games visar upp de första spelvyerna från World Hockey Manager

Gold Town Games bjuder in allmänheten till att ta del av ett första utkast på den grafiska designen och användargränssnittet för World Hockey Manager. Hädanefter finns det möjlighet att ta del av det pågående arbetet på www.goldtowngames.com/blog .

Pär Hultgren, VD

info@goldtowngames.com (allmänna frågor)
ir@goldtowngames.com (IR-frågor)

Om bolaget  : Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå och fokus på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna.

Gold Town Games AB (GTG) är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar helt på sportmanager-spel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), har släppts i Tjecken och Finland. Global lansering sker så snart användardata från Finland visar tillräckligt bra siffror. Målsättningen är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter återanvända designmönster och teknisk plattform till fler managerspel inom andra lag- och arenasporter.