Spelbolaget Gold Town Games börjar handlas på Nordic MTF den 13 juli

Gold Town Games AB har idag godkänts för upptagande till handel på Nordic Growth
Markets ("NGM") marknadsplats Nordic MTF. Spelbolagets första handelsdag blir den
13 juli 2016.

Det Skellefteå-baserade spelbolaget Gold Town Games utvecklar managerspel med fokus på ishockey. Bolagets styrelse fattade den 12 maj 2016 beslut om att genomföra en företrädesemission motsvarande 11,4 Mkr inför en publik listning. Responsen från nya och gamla ägare var stort och emissionen blev övertecknad med en teckningsgrad på 341,69 %. Handeln i aktien påbörjas den 13 juli 2016 på NGM Nordic MTF och bolagets kortnamn blir ”GTG MTF”. Gold Town Games inleder handeln med ca 1800 aktieägare.

- Vi jobbar intensivt med att färdigställa ”World Hockey Manager” och NGM kändes som ett självklart val för oss, både sett till vår storlek och de ambitiösa planer vi har för framtiden, säger Gold Town Games VD, Pär Hultgren, i en kommentar. Mentor till Gold Town Games är Eminova Fondkommission AB som även agerat finansiell rådgivare och emissionsinstitut under nyemissionen.

För praktiska frågor gällande depåer, handel och utbokning av aktier, vänligen kontakta:
Eminova Fondkommission AB på telefon: 08-684 211 00, e-post: info@eminova.se, eller fax: 08-684 211 29.

För frågor gällande Gold Town Games, vänligen kontakta:
Pär Hultgren på e-post: ir@goldtowngames.com

Om bolaget: Gold Town Games AB utvecklar managerspel med fokus på ishockey och de två stora
mobilplattformarna. Bolagets aktie handlas på NGM Nordic MTF under kortnamnet "GTG MTF". Bolagets mentor är
Eminova Fondkommission AB.

Citat

Vi jobbar intensivt med att färdigställa ”World Hockey Manager” och NGM kändes som ett självklart val för oss, både sett till vår storlek och de ambitiösa planer vi har för framtiden, säger Gold Town Games VD.