Turborillas grundare och VD tillträder i Gold Town Games styrelse

Aktieägarna i Gold Town Games AB valde under bolagsstämman den 1 juni 2017 att förnya delar av styrelsen med ledamöterna Tobias Andersson och Magnus Orregård. Ledamöterna Pär Dunder och Leif Rehnström blev omvalda.

Genom tillskottet av Turborillas grundare Tobias Andersson, vars spel Mad Skills Motorcross har över 30 miljoner downloads, stärker Gold Town Games kompetensen inom marknadsföring av mobilspel. Magnus Orregård har som tidigare aktiv revisor samt genom sitt arbete med startups i företagsinkubatorn ABI en gedigen kunskap i affärsutveckling.

– Jag är tacksam för förtroendet från styrelsen. Jag och resten av teamet ser fram emot att utveckla World Hockey Manager, vår plattform och bolaget vidare i samarbete med, och stärkta av styrelsens expertkompetenser, säger Pär Hultgren, VD Gold Town Games AB.

Presentationer

Magnus Orregård, Styrelseordförande
Skellefteå. Född 1966. Styrelseordförande sedan 2017-06-01. Magnus har en bakgrund som Auktoriserad revisor hos PWC och EY och har efter det startat upp Skellefteåverksamheten för inkubatorn ABI där han under 5 år arbetat med startup-bolag med internationell tillväxtpotential. Magnus arbetar idag som Sr Business Advisor och är delägare i bolaget Balanserad företagsutveckling.

Tobias Andersson, Ledamot
Luleå. Född 1978. Ledamot sedan 2017-06-01. Tobias grundade spelstudion Turborilla 2008 och är idag VD. Deras två utgivna spel, Mad Skills Motocross och Mad Skills BMX har utan konventionell marknadsföring genererat över 30 miljoner nedladdningar. Turborilla har fokuserat på lyckade samarbeten med actionsportvarumärken som Red Bull, GoPro och Suzuki.

Leif Rehnström, Ledamot
Skelleftehamn. Född 1970. I styrelsen sedan 2016. Leif har en bakgrund som ingenjör och ledare inom kreativa företag. Förutom sin roll som VD på Hello Future är han inblandad i att få startup-scenen att växa utanför de globala hubbarna. Leif har omfattande erfarenhet av att bygga digitala produkter och tjänster.

Pär Dunder, Ledamot
Kåge. Född 1963. I styrelsen sedan 2016. Efter sin tid på Officershögskolan Lv OHS/TS har Pär haft en rad ledande befattningar såsom regionchef hos Esselte Office, ägare/VD på Office i Skellefteå samt därefter regionchef vid Merkantildata/Hands AB. Pär är idag VD och delägare i Explizit Environment AB.

Gold Town Games AB (publ)

Skellefteå den 14 juni 2017

För vidare information vänligen kontakta:
Pär Hultgren, VD Gold Town Games AB
par.hultgren@goldtowngames.com