World Hockey Manager – framgångsrik data för onboarding och retention

Gold Town Games har under de senaste veckorna utvecklat fler funktioner och gjort justeringar för att förbättra siffrorna för onboarding och retention, detta har renderat i en ny version av World Hockey Manager på den tjeckiska marknaden.

Datan från den nya versionen visar att andelen användare som genomgår spelets onboarding stigit till 90 procent vilket är en ökning med 20 procent. De nya siffrorna för retention dag ett och dag sju ligger nu över de uppsatta målen på 40 respektive 20 procent.

– För att göra en rättvis jämförelse med tidigare versioner har vi fortsatt att testa mot samma valda målgrupp och marknad. Vi är väldigt nöjda med utvecklingen och det positiva gensvaret som förändringarna genererat och ser nu fram emot att testa monetiseringen i Finland. Vi räknar med att det skall ske inom ett par veckors tid, säger VD Pär Hultgren i en kommentar.

Kontakt:

Pär Hultgren - VD
+46(0)73-600 50 47

Gold Town Games AB
931 30 Skellefteå

Gold Town Games AB (GTG) är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar helt på sportmanager-spel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), har släppts i Tjecken och Finland. Global lansering sker så snart användardata från Finland visar tillräckligt bra siffror. Målsättningen är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter återanvända designmönster och teknisk plattform till fler managerspel inom andra lag- och arenasporter.