World Hockey Manager - inleder fas två av soft launch

World Hockey Manager har nått det uppsatta målet för soft launchens första fas, att 70 procent av användarna slutför spelets inledande steg, också kallat onboarding.

- I dagsläget är det 70,8 procent som genomför onboarding. Det är ett kontinuerligt arbete att öka den procentsatsen men det är positivt att vi har nått målsättningen, säger Markus Söderlund, ansvarig för analysarbetet.

Fas två i soft launch är att mäta användarens benägenhet att återbesöka spelet, retention. För att säkerställa och öka retention kommer vi att fortsätt utveckla spelets kärnfunktioner såsom matcher, träningar och uppdrag.

- Vår målsättning är att minst 40 procent av användarna återvänder nästa dag och minst 20 procent av dem efter en vecka. När vi når de siffrorna är spelet stabilt nog för att inleda den tredje fasen, monetisering. Det är den sista fasen innan spelet är redo för global lansering, säger Pär Hultgren, VD för Gold Town Games.

Kort om Gold Town Games AB
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Det första spelet, World Hockey Manager, är sedan december ute på soft launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games finns på företagets hemsida www.goldtowngames.com.

Pär Hultgren, VD
+46(0)73-600 50 47