World Hockey Manager inleder monitiseringsfasen

World Hockey Manager har släppt shoppen vilket möjliggör köp inuti appen. Spelet har därmed börjat generera sina första intäkter om än i mindre skala då spelet enbart finns tillgängligt i Tjeckien.

- Det är lovande att de första köpen nu gjorts i Tjeckien. Nästa steg är att släppa WHM i Finland och den lanseringen kommer att ske under maj månad, säger VD Pär Hultgren.

Spelets användardata för onboarding och retention ligger fortsatt stabilt i linje med tidigare rapporterade siffror.

Kort om Gold Town Games AB

Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Det första spelet, World Hockey Manager, är sedan december ute på soft launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games finns på företagets hemsida www.goldtowngames.com

Pär Hultgren -  VD

Gold Town Games AB
931 30 Skellefteå

+46(0)73-600 50 47

Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som har fokus på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager, är under utveckling och lanserades i en första version under december 2016 (s k soft launch). Mer info om Gold Town Games finns på företagetshemsida: www.goldtowngames.com.