World Hockey Manager presenterar siffror från retention

De första siffrorna från retention visar att 36% av användarna återvänder följande dag och 19% efter en vecka. Målsättningen är 40% respektive 20% och det väntas nås i och med kommande uppdateringar.

-Vi ser en fortsatt positiv trend som vi tror kan förbättras ytterligare i takt med att nya funktioner tillkommer och ger användare fler anledningar att återkomma till spelet, säger Markus Söderlund, ansvarig för analysarbetet.

Testen har gjorts mot personer med hockey som generellt intresse, en bredare målgrupp än i tidigare fas, men med bibehållna siffror för onboarding, runt 70%.

-Det är viktigt att spelet tilltalar större målgrupper än de mest inbitna för att nå användarvolym. Siffrorna ger oss än så länge positiva signaler på det. Arbetet fortsätter nu enligt plan och målsättningen är att lansera spelet på en finsk marknad i april för att testa monetization, säger Pär Hultgren, VD för Gold Town Games.

Kort om Gold Town Games AB
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Det första spelet, World Hockey Manager, är sedan december ute på soft launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games finns på företagets hemsida www.goldtowngames.com.