Golden Heights har beslutat att uppta obligationslån om MSEK 400 i syfte att refinansiera utestående obligationslån 2014/2019

Golden Heights Aktiebolag publ har beslutat att emittera obligationer om motsvarande 400 miljoner kronor och orderböckerna för obligationerna är nu stängda. Emissionsdatum väntas bli 8 mars 2019 och emissionen av obligationer sker med en rörlig ränta om Stibor + 8%. Emissionslikviden för de nya obligationerna ska användas för att refinansiera bolagets befintliga obligationer genom att bolaget utnyttjar sin rätt till återbetalning i förtid av de befintliga obligationerna i enlighet med villkoren för de befintliga obligationerna. De befintliga obligationerna är noterade på Nasdaq Stockholm och Bolaget kommer ansöka om att även de nyemitterade obligationerna tas upp till handel på Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Madeléne Wingård, VD, tel: +46 340 59 54 10.

Denna information är sådan information som Golden Heights Aktiebolag publ är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014/EU. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 februari 2019 kl. 08.00 CET.