Goodtech bidrar till prisbelönat projekt – MAX IV

Igår kväll ärades Fastighets AB ML4 och projektet MAX IV med priset för Bästa framtidsprojekt på fastighetsmässan MIPIM i Cannes.

Goodtech ansvarar – i ett konsortium med APQ EL, GAQ Contracting - för leverans, konstruktion och montage av bland annat transformatorer, hög- och lågspänningsställverk, allmän kraft och belysning samt brandlarm för projekt MAX IV.

-          Vi är stolta att kunna bidra till ett så framgångsrikt projekt som har sikte på framtida forskning och teknik. Vårt uppdrag är värt cirka 190 Mkr för GAQ Contracting och utförs i ett samverkansprojekt med vår beställare PEAB Sverige AB och övriga entreprenörer, säger Magnus Falkman, divisionschef Sverige Syd Goodtech.

Forskningsanläggningen som nu växer fram i nordöstra delarna av Lund är en viktig investering med ett stort avtryck för regionen långt utanför den vetenskapliga sektorn. MAX IV-anläggningen beskrivs förenklat som ett gigantiskt mikroskop och ger forskare möjligheten att med hjälp av röntgenstrålning studera naturens allra minsta beståndsdelar.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Falkman, Divisionschef Sverige Syd Goodtech. tfn +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har ca 1 500 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,4 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden.