Stor ökning i Goodtechs omsättning

• Driftsresultat 24 (23) MNOK
  • Periodens resultat före skatt -2,9 (22) MNOK
  • Orderreserv 1 097 (251) MNOK
  • Antal anställda 1378 (352)

1 april - 30 juni 2010

• Driftsintäkter 535 (175) MNOK
  • Driftsresultat 17 (19) MNOK
  • Periodens resultat före skatt 4,8 (18) MNOK
  • Orderreserv 1 097 (251) MNOK
  • Antal anställda 1378 (352)

-          Det är glädjande att Goodtechs omsättning visar en fortsatt stark ökning, säger koncernchef Vidar Låte. Detta ger oss en god plattform för att arbeta vidare med de påbörjade åtgärderna för resultatförbättring.

Vidar Låte, Koncernchef Goodtech, tlf +47 901 39 388, E-post: vidar.laate@goodtech.no
Synnøve Granli, Ekonomichef, tlf. +47 23 17 71 22, E-post: synnove.granli@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.

Om oss

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har drygt 1 500 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,5 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden.www.goodtech.se.