Goodyear Dunlop Däckseminarium

5 september kl. 13.00

Goodyear Dunlop Nordic välkomnar dig till höstens presseminarium där vi presenterar de senaste nyheterna kring Goodyears och Dunlops däckteknologi, däckundersökningar och vinterdäck.

Höstens däckseminarium har ett rikligt och spännande innehåll:

• Presentation av fyra nya odubbade vinterdäck från Goodyear och Dunlop för 2011
  • Peter Dahlberg, projektledare för vinterdäcksteknologi vid Goodyears Innovationscenter i Luxemburg, berättar om framtidens teknologier och utveckling inom vinterdäck
  • Resultaten från Goodyears trafiksäkerhetsinitiativ i sommartrafiken – där vi under sommaren mätte mönsterdjupet på över 40 000 sommardäck i Sverige

Däckseminariet hålls på Goodyear Dunlop Nordics nya huvudkontor på Rosenlundsgatan 50, 1 tr i Stockholm. Du parkerar på vår pressparkering i garaget och tar hissen till våning 1.

Vi serverar kaffe och smörgås.

Välkommen!

Goodyear Dunlop Nordic

Lars Bergmark                                         Lars-Ola Nordqvist

Sverigechef                                              PR Manager

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear - ett av världens största däckföretag med omkring 64 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 48 fabriker i 22 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Även varumärkena Fulda, Sava, Kelly och Debica ingår i Goodyear Dunlop Nordics produktportfölj.För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.se.