Goodyear i samarbete med Kanal 5 – Ny programserie ska belysa trafiksituationen i Stockholm

Att trafiken är stökig i Stockholm är ingen nyhet för stadens invånare. Köer, utryckningar och totalstopp är en del av vardagen. I Kanal 5:s nya tv-program Vägens hjältar får vi följa människorna som varje dag arbetar för att trafiken ska flyta på så bra som möjligt. Goodyear är samarbetspartner med programmet och kommer att bidra med kunskap i form av däckskolor, tips och råd.

Bärgare, larmoperatörer och vägassistans försöker skapa ordning i Stockholms trafikkaos. I programmet Vägens hjältar följer vi de personer som varje dag arbetar för att få trafiken att flyta på så säkert och effektivt som möjligt. Att arbeta på vägarna är ett utsatt jobb i högt tempo. Vi får följa med ut till olyckorna där personalen räddar, röjer, bärgar och får trafiken att flyta igen, i en av Sveriges värsta arbetsmiljöer.

– För oss var det ett självklart och medvetet val att arbeta tillsammans med aktörer som, precis som vi, strävar mot att förbättra säkerheten för bilisterna. Vi hoppas att det här programmet kommer att göra huvudstadens trafikanter mer uppmärksamma och medvetna i trafiken, säger Linda Brandelius, Nordic Marketing Manager på Goodyear Dunlop.

I serien finns inslag som är inriktade på däck där Goodyear bidrar med sin expertis. Dessutom har vi tagit fram tre däckskolor som kommer att visas på Dplay.se. Där ger Denny, som även medverkar i tv-programmet, tips på vad som är bra att tänka på vid däckköp och förvaring av däck.

– En förutsättning för god trafiksäkerhet är bra däck och vi vill med vår medverkan göra vad vi kan för att hjälpa till att öka säkerheten på våra vägar. Att köpa bra sommar- och vinterdäck är inte alltid det lättaste och det finns flera saker att tänka på när det gäller hur man, på bästa sätt, förvarar sina däck, något som det berättas mer om i däckskolorna, säger Linda Brandelius.

Län
k till däckskolorna:

Om programmet

Programserien har premiär torsdagen den 26 november klockan 20.00 i Kanal 5. Programmet kommer även att finnas på Kanal 5 play-tjänst http://dplay.se/.

Taggar:

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear - ett av världens största däckföretag med omkring 64 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 48 fabriker i 22 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Även varumärkena Fulda, Sava, Kelly och Debica ingår i Goodyear Dunlop Nordics produktportfölj.För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.se.