Save the date: Goodyear Dunlop goes labeling and racing at the Geneva Motorshow 2013

The Geneva International Motor Show is almost upon us and in what has become an annual tradition; Goodyear Dunlop will once again be showcasing some of its latest technologies at its booth 2056 in Hall 2 from 05 of March in Geneva, Switzerland.

This year the focus will be on, and beyond, the new European tire label, with a sneak preview of the company’s new summer tire, the EfficientGrip Performance. The new product will feature high label grades and is positioned to be a major player in the summer tire market over the coming years. At the show Goodyear will focus on some of its recent labeling highlights and also share its vision and achievements regarding the future of tire technology in light of the new labeling legislation. Returning this year will be the award winning Air Maintenance Technology and the ultra-quiet City Hush tire. New this year, and building on the spirit of alternative fuel sources and fuel efficiencies, Dunlop will showcase technological advancements in relation to tires developed for the Green GT, a hydrogen powered race car which will debut at the 24 Hours of Le Mans race in France this year. This is the world premiere of the tires.

Goodyear kindly invites journalists to booth 2056 in Hall 2 from 05th of March.

We look forward to welcoming you in Geneva.

Please contact Karin Senning if further questions or interview requests.

karin_senning@goodyear.com

Taggar:

Om oss

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear - ett av världens största däckföretag med omkring 64 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 48 fabriker i 22 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Även varumärkena Fulda, Sava, Kelly och Debica ingår i Goodyear Dunlop Nordics produktportfölj.För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.se.