Återkallelse ”Kycklingfilé med rosmarindoftande pasta”

Report this content

Det har skett ett misstag i märkningen av rätten ”Säsongens kyckling” (med mozzarella och dinkel). Ett fåtal rätter har istället fått etiketten till ”Kycklingfilé med rosmarindoftande pasta”. De rätter som berörs har bäst före datum 2013-09-23.

Den aktuella rätten innehåller blekselleri, vilket är en allergen. Den mängd selleri som finns i rätten är liten men kan orsaka klåda i munnen hos överkänsliga personer vilket kan innebära obehag. Rätten är återkallad från butik. Konsumenter som har hunnit köpa en rätt med det aktuella bäst-före-datumet kan lämna den åter till sitt inköpsställe. Vi beklagar naturligtvis det inträffade och ser på detta med allra största allvar. För att förhindra att detta inträffar igen ser vi nu över våra rutiner.

Vid frågor kontakta:

Jonas Regnér vd Gooh Telefon: 0709278001  jonas@gooh.se

Om Gooh
Gooh är hämtmat från Operakällaren. Alla recept tas fram och kvalitetssäkras av Stefano Catenacci, kökschef på Operakällaren och maten tillagas sedan av våra egna restaurangkockar. Vi använder alltid de finaste, färska råvarorna och du hittar enbart svensk kött och fågel i våra rätter. Inga onödiga tillsatser, konserveringsmedel eller färgämnen. Bra mat, utan genvägar! Gooh är en del av Lantmännen. Med svenska bönder som ägare finns en djupgående tradition av ansvarsfull produktion av livsmedel – från jord till bord. Gooh går att köpa i utvalda dagligvarubutiker, genom servicehandeln, som företagslösningar och i vår egen måltidsbutik. Läs mer på www.gooh.se

Taggar: