Bli proffs på hemlagat med Gorenjes nya innovativa HomeMADE-ugnar

Report this content

Hemlagad mat fortsätter att vara en stark trend även i höst och bakfebern råder i de svenska hemmen. Vi testar nya recept, tekniker och ingredienser. En viktig del av framgången för hemlagat är ugnen och med många års erfarenhet i branschen har Gorenje designat en ny generation smarta ugnar för bästa hemlagat resultat: HomeMADE-ugnar. HomeMADE-ugnar är en hyllning till den traditionella erfarenheten och resultatet av ett fruktsamt samarbete med välkända forskningsinstitutioner.

Höstens trend är att vi lagar mer rustik mat. Vi gör både långkok och bakar våra egna bröd, pajer och tårtor. Vi går på bakningskurser, köper nya typer av mjöl, blir experter på surdeg och kastar oss in i avancerade bakningsskapelser. Hemlagat är synonymt med ett gediget hantverk, något välsmakande och ett enastående resultat. Gorenje HomeMADE- ugnar garanterar jämnt gräddade, saftiga och krispiga rätter, mjukt bröd med en perfekt skorpa och många av dina favoriträtter tillagade på exakt rätt sätt. Gorenje HomeMADE- ugnar är designade för att ge perfekta resultat med hemlagad mat, så att man kan skapa fantastisk gastronomi hemma.

Ugnen med rundad välvd design

Hemligheten bakom de fantastiska resultat som Home-MADE-ugnar skapar är ugnsutrymmets unika utformning. Ugnens välkända välvda design, som är hämtad från traditionella italienska vedeldade bakugnar, garanterar en jämn värmefördelning och gör den perfekt för bakning. De mjukt rundade kanterna på baksidan och den välvda formen ger en mer effektiv cirkulation av varmluft i ugnen. Ytterligare en ny teknisk innovation är ugnsutrymmets speciella design, som med sin stora kapacitet är en av de största och mest energieffektiva på marknaden. Den ger utrymme för mer matlagning: man kan baka upp till tre olika maträtter samtidigt tack vare en smart fläkt som ger en effektiv värmefördelning.

Ugnen kommer ihåg dina favoriträtter
Gorenje HomeCHEF-ugn är en revolutionerande innovation. Dess kontrollfunktion gör det enkelt att få ett perfekt resultat. Ett lätt tryck på kontrollpanelens skärm styr matlagningen och kan lagra information om dina favoriträtter. AUTObake-funktionen ger dig tillgång till 65 förinställda rätter med respektive färgfoton, medan SIMPLEbake-funktionen är en genväg till de nio rätter du gör oftast. Med MYbake-funktionen kan du även lägga till flera recept och med STEPbake-funktionen kan du laga mat i flera steg. Ugnen har även en inbyggd termometer och en avfrostningsfunktion, samt ett program för att hålla maten varm. Den innovativa HomeCHEF- ugnen, som är utrustad med interaktiv touch screen dator, fick ett hedersomnämnande av prestigefulla Red Dot Design Award 2011. HomeCHEF- ugnen är också en av Gorenjes HomeMADE-ugnar som nyligen har utsetts till "bäst i test" av den välkända finska tidningen "TM Rakennusmaailma".

Överlägsen rengöring av din ugn och dina verktyg
För att göra det ännu enklare att använda ugnen, har Gorenje tagit fram en automatisk rengöringsfunktion i några av sina ugnar. Med pyrolys-rensningen upphettas ugnen till cirka
500° C. Den höga temperaturen tillsammans med en innovativ kombination av värmeelement och varmluftsfön, ger optimal rengöringseffekt även i de mest avlägsna hörnen.

HomeMADE ger dig de bästa förutsättningarna för ett perfekt resultat i ditt kök.

Gorenje HomeCHEF-inbyggnadsugn BO 9950AX, rekommenderat pris från 14 595 sek

Alla produkter finns på www.gorenje.se och kan köpas hos de stora svenska vitvarubutikerna.

För mer information om Gorenje HomeMADE och Gorenje HomeCHEF, vänligen kontakta

Livia Podestá, Prat PR, tel: 0734 35 27 07, livia.podesta@prat.se

OM GORENJE
Sedan det danska dotterbolaget slog upp portarna i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic vuxit till ett multinationellt företag med ansvar för Norden och Baltikum. Gorenje Group Nordic erbjuder hushållsapparater av fem varumärken i dessa åtta länder: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag och Upo. Gorenje Group Nordic strävar efter att erbjuda ett varierat utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster som ger våra kunder en enklare vardag i olika segment och prisnivåer.  För mer information om  olika varumärken, priser och för att hitta din närmaste återförsäljare, besök   www.gorenjegroupnordic.com
Gorenje Group Nordic A / S är en del av Gorenje Group med huvudkontor i Slovenien. Gorenje Group är en av Europas ledande tillverkare av vitvaror. Sedan mer än 60 år levererar Gorenje tekniskt avancerade och energieffektiva hushållsapparater med design av hög kvalitet till konsumenter i 70 länder över hela världen, och har därför förbättrat konsumenternas livskvalitet. Gorenje är särskilt inriktad på visionen om att erbjuda hushållsapparater med den mest originella designen och fokus på hållbar utveckling. Gorenjes kvalitet och anseende är internationellt välkända.

Taggar: