Boutiquehotellet Görvälns Slott vinnare av Årets Svenska Mötesplats 2011

Görvälns Slott kröner ett framgångsrikt 2011 med branschens mest betydelsefulla pris "Årets Svenska Mötesplats". Priset stannar därmed hos Maria & Johan Eklund som förra årets vann priset med systeranläggningen Hufvudsta Gård Mat & Möten i Solna.

- Vi har haft ett fantastiskt år med bland annat inspelning av Stjärnorna På Slottet, en av våra salonger avbildat på prisad klänning på London Fashion Week, två kockar med bland de tio bästa i Årets Kock 2012, besök av Kronprinsessparet och nu kröns året med det här priset, säger Görvälns VD Johan Eklund och fortsätter.
- Det roliga med priset är att det är våra gäster som har röstat fram oss, det känns fantastiskt att få ett kvitto på att vårt koncept uppskattas.

Görvälns Slott är byggt i mitten av 1600-talet av Elsa Brahe och Erik Oxenstierna. Slottet har har totalrenoverats och de nybyggda 38 hotellrummen stod klara så sent som 12 april 2011.

Görvälns Slott är ett boutiquehotell för konferens- och weekendgäster som vill ha en modern slottsupplevelse. Ägarna Johan och Maria Eklund har utvecklat ett unikt koncept där njutning genomsyrar allt från mat och dryck till service och design. Kontrasterna mellan avskalad slottsmiljö och intim och ombonad rokokofrossa liknar inget annat i Sverige. Görvälns Slott - en frizon för njutning

Görvälns Slott ligger mitt i Görvälns naturreservat, 2,5 mil norr om Stockholm.

Om Årets Utvalda Mötesplats

Årets Utvalda Mötesplats utses genom en mailomröstning där kunder som bokat genom Svenska Möten under det gångna året ges möjlighet att skicka in sin röst. Den som röstar måste också ge en motivering till varför just denna anläggning är bäst. Ca 2000 personer har fått inbjudan att rösta på Årets Utvalda Mötesplats 2011.