Stockholms bästa hotell rekryterar från semester- och upplevelsebranschen.

Efter flera år som marknads- och varumärkeschef, senast på Viking Line, axlar Niklas Zhovnartsuk nu rollen som kommunikationschef på Independent Hotel Group med ansvar för kommunikation, varumärken, försäljningsstrategier och revenue.

Hur känns det att gå från stora rederiet till det lilla boutiquehotellet?

- Det ska verkligen bli så roligt! Jag ser fram emot att få vara med och utveckla de redan starka varumärkena inom Independent Hotel Group. Boutiquehotellet Görvälns Slott är ju idag Stockholms bästa hotell enligt gästernas omdömen på TripAdvisor, med Restaurang Galleriet som sköts av Andreas Printz, en av kockarna i det svenska kocklandslaget. Och Hufvudsta Gård en citynära och snygg mötesplats med mat och dryck i fokus som skiljer sig från mängden, säger Niklas Zhovnartsuk och fortsätter,

- IHG har en verkligen solid grund med fokus på hög kvalitet i både mat, inredning och upplevelse. Det märks tydligt att inget lämnas åt slumpen och att allt är genomtänkt i minsta detalj.

- Att få möjligheten att bygga upp ett starkt och modernt team för att utveckla produkterna och möta den urbana gästens nuvarande och framtida behov är häftigt. Liksom att få arbeta med entreprenörsparet Maria och Johan Eklund och alla de projekt som de har i pipeline.

Johan Eklund, VD på Independent Hotel Group är nöjd. - Vi är så glada över rekryteringen säger han. Vi känner stort förtroende för Niklas breda kompetens och långa erefarenhet av marknadskommunikation inom både upplevelse, semester- och resebranschen. Niklas är en idéspruta och full av energi och vi ser mycket fram emot att påbörja en ny resa tillsammans i januari 2018.

Niklas Zhovnartsuk är 48 år och markandsekonom från Nacka. Han har tidigare arbetat inom Vinggruppen utomlands och i Sverige, på TUI/ Fritidsresor och Viking Line. Han har lång erfarenhet av att sälja upplevelser, kommunikation och e-handel. Niklas tillträdde sin tjänst vid årsskiftet.

Johan Eklund
CEO/Founder
johan.eklund@ihgab.se

Maria Eklund
Creative Director/Founder
maria.eklund@ihgab.se

Independent Hotel Group skall med ett utanför-boxen-perspektiv erbjuda marknaden ett urval av Sveriges bästa och mest kända varumärken i hotell- och mötesbranschen. Idag äger och driver koncernen Hufvudsta Gård Mat & Möten, Görvälns Slott samt hotellbloggen Hotelhunters.se där vi delar med oss av våra upplevelser i våra ständigt pågående jakt efter att hitta de mest spännande hotellen i världen.Vi tror på individuella koncept där vi tar tillvara på varje fastighets egna unika attribut. Vår portfolio väljs ut och skapas med obeveklig passion för detaljer och atmosfär för att leva upp till vårt löfte och de precisa önskemålen från varje gäst. Vår vision är att skapa mötesplatser som inte redan finns.

Om oss

Vi tog över Görvälns Slott år 2008 och förvandlade den då förfallna fastigheten till ett boutiquehotell som idag är ett av Sveriges bästa. Vi har ritat och projekterat Görvälns 45 hotellrum helt själva och lagt ner både själ och hjärta i rummen. Det är inte bara vi som är stolta och nöjda med resultatet – vi har vunnit flera priser och våra hotellrum har fått stor uppmärksamhet i media, både i Sverige och internationellt. I januari 2017 blev Görvälns Slott till exempel utnämnt till Stockholms bästa hotell av TripAdvisor. I april 2016 lanserades ”Restaurang Galleriet” på Görvälns Slott som en publik restaurang med sikte på att vara en av de absolut bästa i Sverige. Restaurangen fick White Guide "Mästarklass"-rankning (27:e bästa i Sverige) redan samma år. Visionen är att driva Sveriges enda riktiga ”Hide Away” och att skapa en kreativ mötesplats för livsnjutare, som liksom vi själva älskar god och hälsosam mat, gott vin, smarriga drinkar och inte minst – att mötas i en vacker miljö.