Mångfald och matglädje från hela världen ger framgång på nya Bravida Arena

Report this content

Asiatiskt eller afrikanskt? Eller varför inte en citruskryddad fiskrätt från Sydamerika. Å andra sidan är ju den klassiska halva specialen aldrig fel! På evenemangs- och arenabolaget Got Events nyaste arena, tillika BK Häckens nya hemmaarena, Bravida Arena på Hisingen i Göteborg, lever man som man lär och erbjuder fotbollsfansen matglädje från hela världen när det spelas hemmamatcher i Allsvenskan.

När BK Häckens nya arena fortfarande låg på ritbordet hade Got Event och konceptbyrån Stylt Trampoli en grundläggande ambition; arenan skulle likt Hisingen och Häcken stå för mångfald, öppenhet och tillgänglighet. Idag märks ambitionerna tydligt när BK Häcken spelar sina hemmamatcher. På varje hemmamatch finns olika Food Trucks på plats på arenan och här erbjuds mat från hela världen.
– Vår idé kring ett internationellt matkoncept har slagit väldigt väl ut och är mycket uppskattat bland både hemma- och bortafansen. För oss i BK Häcken är det också ett viktigt ställningstagande för mångfald och ett kvitto på att vi lever som vi lär, säger Marcus Jodin, marknadschef Häcken.

Bravida Arena är en av tio arenor som drivs och underhålls av Göteborgs evenemangs- och arenabolag, Got Event.
– Bravida Arena är ett utmärkt exempel där vi och BK Häcken har lyckats i vår ambition. Att praktisera mångfald genom att erbjuda härlig internationell mat på en fotbollsarena, där standard brukar vara korv med bröd och ”dammsugare”, ändrar förstås inte världen. Men det är en viktig del i en större helhet för oss. Dessutom tror jag Bravida Arena därmed har högst kvalitet på maten av alla allsvenska arenor, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Tilläggas kan att Häcken inte förlorat någon allsvensk match sedan man ”flyttade hem” till nya Bravida Arena som invigdes i somras.

För ytterligare information:
Lotta Nibell, vd Got Event, tfn. 031-368 43 70 (lotta.nibell@gotevent.se)
Marcus Jodin, marknadschef
Häcken, tfn. 0704-733054, (e-post:marcus@bkhacken.se)
Mikael Persson, PR- & informationsansvarig Got Event, tfn. 031-368 43 (mikael.persson@gotevent.se)

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor: Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Lisebergshallen, Scandinavium, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP, Wallenstamhallen och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.
Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport. Varje år besöker drygt två miljoner människor fler än 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Därutöver kommer det årligen närmare en halv miljon badbesökare till Valhallabadet. Vi är cirka 125 medarbetare som gör allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!
Bolaget omsätter ungefär 160 miljoner kronor, vi bedriver ett aktivt miljöarbete och vi är miljödiplomerade.

Taggar: