Götaplatsgruppen öppnar ny restaurang på Elite Park Avenue Hotel i Göteborg

Report this content

Krögarprofilen Stefan Karlssons och Götaplatsgruppens kulinariska utbud i paradlägen i Göteborgs hjärta växer nu med ytterligare en restaurang. Götaplatsgruppen går inom kort in i anrika Elite Park Avenue Hotels restaurang och festvåningar på Kungsportsavenyn.

Detta är början på ett samarbete med den legendariske hotellentreprenören Bicky Chakraborty och hans Elite Hotels of Sweden.

Allt sedan Elite tog över driften av Park Avenue Hotel 2005 har ett ständigt förbättringsarbete pågått för att kunna leva upp till hotellkedjans ledord tradition, kvalitet och flärd. Nu inleds den största satsningen sedan övertagandet med en övergripande renovering av alla hotellrum och en helt ny konferensanläggning och frukostmatsal.

- Park Avenue är ett av Göteborgs främsta hotell och väl förankrat på hotellmarknaden. Den satsning vi nu gör syftar till att säkerställa att vi kan behålla denna position. Inom Elite har vi goda erfarenheter av samarbeten med duktiga och ambitiösa krögare. Jag tycker att Stefan Karlsson och Götaplatsgruppen omfamnar kvalitet och modern gastronomi på ett sätt som väl matchar våra ambitioner med hotellet. Jag ser verkligen fram emot samarbetet, säger Bicky Chakraborty VD och ägare Elite Hotels of Sweden.

- Det känns fantastiskt att bli en del av restauranglivet även på Kungsportsavenyn, där Elite Park Avenue Hotel är den naturliga mötesplatsen både för Göteborgare och tillfälliga besökare. Vi har alltid älskat denna adress. Det är ett stycke genuin kulturhistoria som vi nu får chansen att ge ett nytt liv, säger Stefan Karlsson.

Götaplatsgruppens nya restaurang öppnar i början av hösten 2017 och blir enligt ett helt nytt koncept. I samarbetet mellan Götaplatsgruppen och Elite Park Avenue Hotel ingår även ansvaret för hotellets bankett- och festsalar, som är under renovering och ombyggnad för att kunna välkomna fler gäster i moderna, flexibla lokaler. Elite fortsätter dock att driva restaurangen Locatelli och puben The Bishops Arms i samma byggnad.

- Vi vill skapa en lättillgänglig, inbjudande mötesplats och det känns extra kul att göra detta i samarbete med Elite Hotels of Sweden. Liksom vi själva vill de alltid bjuda på det lilla extra som lyfter gästupplevelsen, tillägger Stefan Karlsson.

Götaplatsgruppen
driver sedan tidigare prisbelönta SK Mat & Människor www.skmat.se, panasiatiska Toso www.toso.nu, bistrofavoriten Mr P www.mr-p.se och sommarsuccén Bar Himmel www.barhimmel.com uppe på Göteborgs Konstmuseums terrass.

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja med 34 hotell på 23 orter - från Malmö i söder till Kiruna i norr. Bolaget driver också 40 engelska gastropubar under varumärket The Bishops Arms. Koncernen omsatte 2016 2,2 miljarder kronor och har cirka 5.000 medarbetare. Läs mer på www.elite.se.

För mer information, kontakta:

Bengt Linde
Bicky Chakraborty
Carlo Mandini

För Götaplatsgruppen och Stefan Karlsson v.v. kontakta även:
VD Ägare/VD Regionsdirektör Birgitta Plyhm
Götaplatsgruppen Restauranger AB Elite Hotels of Sweden Elite Park Avenue Hotel +46 707 77 12 90
+46 705 758570 +46 8 56621770 +46 31 727 10 00           birgitta@plyhm.se
bengtlinde@telia.com Bicky.Chakraborty@elite.se Carlo.Mandini@elite.s