Graninge ber SAS om ursäkt

Graninge ber SAS om ursäkt Graninges VD och koncernchef, Lars Enslöf, ber SAS och dess anställda, liksom anhöriga till offren i Milano, om ursäkt för den skada som vi orsakat. Samtidigt har Graninge med omedelbar verkan upphävt det interna flygförbudet med SAS för koncernens anställda. Vi hade helt enkelt fel, säger Lars Enslöf: -- Jag har nu förstått att SAS har ett säkerhetsarbete av världsklass med en mycket kompetent personal. Jag agerade alltför snabbt och oöverlagt. Det var helt fel att just nu, dagarna efter Milanoolyckan, aktualisera en debatt om flygsäkerhetsfrågor, där vi saknar egen kunskap. Det kom starka reaktioner under onsdagen mot Graninges beslut, inte minst från många anställda på SAS, men även från andra berörda. Lars Enslöf igen: -- Vårt fel har med rätta väckt starka känslor och vi beklagar djupt den skada vi åsamkat. Ytterligare information: Lars Enslöf, Graninges VD och koncernchef, 08-753 50 00 Kalle Karlsson, Graninges informationschef, 070-683 43 43 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/10/20011010BIT00630/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/10/20011010BIT00630/bit0001.pdf