Granngården etablerar ny butik i Kalmar

Granngården fortsätter att växa med nya butiker.

Under 2017 har Granngården öppnat tre butiker:

Nyköping som öppnade i januari samt Stockholm Haninge och Löddeköpinge som öppnade den 27 april.

2018 kommer inledas med en helt ny butik i Kalmar som slår upp portarna i slutet av januari.

– I över hundra år har vi varit en leverantör till svenska bönder. Detta har över tid gett oss en unik kompetens inom odling, djur och natur som även fler och fler privatkonsumenter har upptäckt, säger Per Sigvardsson VD på Granngården. Vi brukar sammanfatta att vi erbjuder ”rejäla produkter till människor som vill leva det jordnära livet”. Vi har analyserat Sverigekartan och identifierat ett 30-tal nya lägen som vi nu aktivt arbetar vidare med för möjliga etableringar.

Gemensamt för de nya butikerna är ett förstärkt koncept där kunden är satt i fokus. Ny butiksnavigation gör det enkelt för kunden att handla. Ökat fokus på service och tjänster, utvecklade för att tillfredsställa våra kunders behov samt förstärkt sortiment - Allt för människor som delar Granngårdens intresse för det jordnära livet.

Nya Granngården Kalmar

– Med vår nya butik i Kalmar tar vi en starkare position på östkusten berättar Olof Fransson, Försäljningschef på Granngården. Hansaområdet har länge varit intressant för oss och nu har vi äntligen kunnat hitta rätt läge som passar vårt behov till fullo. Eftersom Kalmarregionen har ett väldigt aktivt lantbruk är det för våra kunder viktigt med ett brett sortiment inom skog, maskin och lantbruk.

Den nya butiken kommer ligga mitt emot Guldfågeln Arena och erbjuda kunderna ett brett sortiment inom trädgård, maskin, husdjur, häst & ryttare samt hus & hem. Den nya butiken kommer dessutom ha en stor utemarknad med växter och inspiration för trädgårdsintresserade.

- Kalmar är vår 112:e butik men vi är långt ifrån färdigetablerade. Vi bedömer att det finns utrymme för upp emot 140 Granngården butiker i Sverige, avslutar Olof Fransson.

Nya Granngården i Kalmar öppnar 25 januari 2018.

För mer information kontakta:
Olof Fransson, Försäljningschef Granngården, 040-31 32 67, olof.fransson@granngarden.se

Per Sigvardsson, VD Granngården, 040-31 32 12, per.sigvardsson@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 111 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 550 anställda och en omsättning på cirka 1,8 miljarder kronor per år.

Med vår nya butik i Kalmar tar vi en starkare position på östkusten.
Olof Fransson, Försäljningschef på Granngården