Granngården flyttar i Falköping

Idag flyttar Granngården sin butik till ett nytt attraktivt läge vid Ålleberg Center där väg 46 och väg 47 möts. Den nya butiken står redo för att ta emot gamla och nya kunder.

– Vi etablerar oss i en helt ny butikslokal, byggd för Granngårdens koncept i ett trafikintensivt område med betydligt bättre tillgänglighet för våra kunder. Dessutom får vi en djurklinik som granne, säger Olof Fransson, Försäljningschef Granngården.

Butiksgrannar blir bland annat ICA Maxi, Coop Extra, Ö & B, Swedol, med flera. Granngården erbjuder ett brett sortiment inom husdjur, häst, trädgård, fritid samt lantbruk under budskapet ”grönare odling och gladare djur”.

– Vi är glada att kunna välkomna både nya och gamla kunder till vår nya butik, säger Patrik Wester, Butikschef Granngården Falköping.

Sofia Ståhlros, kommunikatör Granngården, tel. nr 040-31 32 40
sofia.stahlros@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,7 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!