Granngården och Charlies ingår strategiskt samarbete inom Häst & Ryttare

Sortimentet av häst- och ryttarutrustning kommer stärkas ytterligare i Granngårdens butiker med hjälp av Charlies fackkunskap.

Granngården är en av Sveriges största återförsäljare av säckat hästfoder, mineraler och tillskott och har under många år sålt traditionell hästutrustning. Under senare år har kunderna i allt större utsträckning efterfrågat hästsportsutrustning och ryttarkonfektion och under 2015 har Granngården uppgraderat 15 butiker till att ha fullsortiment på häst med väldigt positiv respons från kunderna.

För att ytterligare stärka erbjudandet och öka vår kompetens inom området har Granngården valt att ingå samarbete med en av Sveriges bästa fackhandlare inom häst- och ryttarutrustning. Charlies ska hjälpa Granngården med att öka kompetensen inom området och se till att det byggs upp ett noggrant utvalt sortiment där ambitionen är att ta en tydlig marknadsledande position.

Vi är väldigt glada att Charlies väljer att samarbeta med oss och att vi tillsammans skall utveckla vårt sortiment och erbjudande. Många av våra kunder efterfrågar produkter inom hästsport och med vårt butiksnät och Charlies erfarenhet på området har vi som ambition att skapa ett väldigt bra erbjudande till våra kunder, säger Karin Berglund, kategorichef på Granngården.

Granngården och Charlies kommer att samarbeta runt inköp och produkt- och säljträning vilket kommer att skapa förutsättningar för att bli ett förstahandsval för kunder som vill hitta rejäla produkter inom häst- och ryttarutrustning.

Vi ser fram emot det nya samarbetet med Granngården och är särskilt glada för att vi blir mer tillgängliga för kunder i hela landet. Samarbetet ger en unik möjlighet att dra fördelar från Charlies kunskap om sortiment och försäljning av häst- och ryttarutrustning i Granngårdens landstäckande butiksnät, säger Totta Ogander, VD och delägare för Charlies.

För mer information, kontakta:

Henrik Larsson, inköpschef Granngården, 073-843 32 22, henrik.larsson@granngarden.se
Totta Ogander, vd Charlies, 070-717 50 97, totta@charlies.nu

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 egna butiker i Sverige. Granngården vill inspirera och underlätta för alla som vill leva det jordnära livet. Genom att erbjuda rejäla produkter och tjänster samt kloka råd. Vi ska göra det genom att ta positionen som den kunniga och hjälpsamma grannen och få folkrörelsen för det jordnära livet att växa. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se.

Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,6 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser.