Nu underlättar vi för hundägaren att välja och förstå hundfoder!

Vi har lyssnat på våra kunder och vet att det kan vara svårt för hundägaren att förstå vad fodret innehåller. Krångliga innehållsförteckningar och deklarationer är nu historia. Granngården vill bli din goda granne genom att visa vägen mot öppen innehållsdeklaration och erbjuda svensktillverkade foder utan konstgjorda smak- färg- eller konserveringsmedel.

En öppen innehållsdeklaration innebär att vi skriver ut och specificerar allt innehåll i hundfodret. Hundägaren kan lätt se vad säcken innehåller och göra en egen bedömning. Vår familj av hundfoder växer nu då vi lyssnat på våra kunders önskemål. Nu lanserar vi två nya foder och för att underlätta för hundägaren att välja vilket foder som passar hunden bäst, har vi även gjort en foderväljare, se http://www.granngarden.se/fodervaljare.

För ett år sedan lanserade vi basfodren, Original och Premium, dessa har snabbt blivit en succé, mycket tack vare sin enkelhet. Nu kompletteras familjen med Vetefritt och Högenergi. Självklart är alla våra foder tillverkade i Sverige.

Hundfoder Högenergi
Högenergi är ett foder till den färdigväxta hunden, utvecklat för att möta de aktiva hundarnas livsstil som tex. den jagande eller hårt arbetande hunden. Fodret kan med fördel användas under de mer aktiva arbetsperioderna för att under mindre aktiva perioder t.ex. fodra med Granngården Premium.

Ett köttbaserat helfoder med hela 80 % animaliskt protein som innehåller glucosamin för lederna och FOS (fructo-oligosackarider), en prebiotika som bidrar till bättre tarmflora.

Hundfoder Vetefritt
Efter önskemål från våra kunder adderar vi även ett vetefritt foder. Fodret innehåller en väl avvägd balans mellan omega 3 (EPA, DHA) och omega 6 som hunden inte kan bilda själv, men som är nödvändiga för bland annat fin hud och päls.

Precis som den goda grannen vi vill vara, finns våra butiker med kunnig personal till hands när det behövs. Vi tror att människor mår bra av ett liv i samklang med djur och natur. Att närheten till naturen och djuren får oss att helt enkelt må lite bättre.

Vi vill med våra 109 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett jordnära liv. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 550 anställda. Omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.